crazy happy life

Alla inlägg under maj 2011

Av Linda - 14 maj 2011 18:29

Jag tänkte att jag skulle gå ut och få lite färg på kroppen i eftermiddags.  Mmmm visst eller hur?! Det var SVINKALLT ute. Sen kom det mer och mer moln och nu öser det ner!

Det är ju en viss eurovision i kväll och då är det ju självklart att det är åska och oväder.

För några år sedan (...hm typ 8..) satt vi här med några vänner och skulle kolla på samma program. Det blixtrade och åskade och till slut blev det strömavbrott. Tjejen i sällskapet var sååå rädd.... men i allafall så satt vi här i mörkret  och trodde att det hade passerat när det plötsligt smällde till och blixtrade i sovrummet.....

Blixten hade slått ut telefonen!

Som tur va så blev det inte värre än så....

Ha en mysig Eurovision i kväll allihop! Jag tror jag hoppar det....

  


Av Linda - 14 maj 2011 15:53

Ja, just det.... vart tog tiden vägen????

Det är ju jättelänge sedan jag var inne och bloggade.....hm...skärpning Linda!

Faktum är att det har inte hänt så där fruktansvärt mycket i livet faktiskt.

Jag är på svetsen på dagarna och med familjen och djuren på kvällarna. Rätt lugnt måste jag säga.

Svetningen går frammåt och proven blir jag godkänd i så jag är nöjd! Vill dock bli klar med övningarna på pinnen så att jag får byta metod.


Jag har börjat träna mina hästar och nu är dom i en period där dom är helt underbara att ha och göra med. Dom har stora hagar att röra sig i så dom har musklat på sig mycket bara genom att springa i hagen.


Idag har jag storstädat hela huset. Hur i hela universum kan det bli så skitigt när man aldrig är hemma???? Nu är det iallafall gjort och i morgon kan jag njuta av att vara lite ledig......eller??? Nja, skulle kanske ge sig på att städa en runda i sadelkammaren....där ser ut som "kom och hjälp mig och dö". Vi har ju marsvinens hö och sågspån där så det blir spill på golvet. Jag kanske skulle ta och börja vårputsa utrustningen också. Jag brukar göra en storputsrunda varje vår och det har inte blivit gjort i år......så varför bryta traditionen????

Sen har vi ju endel ogräs också.....

Ingen rast och ingen ro får kanske det när jag dör??? Vad vet jag???

Puss och kram  






Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards