crazy happy life

Alla inlägg under september 2011

Av Linda - 25 september 2011 08:58

Jag har haft en trogen läsare som har gått in mella varven för och kolla om jag har skrivit något nytt. STOR KRAM till dig!   


Faktum är att jag har haft häcken full och lite till! Det börjar kännas att det blivit med allvar på utbildningen. Teorin blir svårare prov som jag inte klarat, en övning som jag har fassnat på och kämpat med i en månad nu. Hard shit!


Här hemma håller vi på och bygga nya stallet. Boxarna är gjutna och svetsarbetet ska påbörjas.. Barnen bråkar stup i kvarten och skyller på varandra. Hästarna har jag inte riktigt haft tid med, hunden sjuk, kattungen kräver sitt.....and so on! Det har liksom aldrig tagit slut. (Detta handlar om en lång period)


Jag har känt mig jätte stressad och har nu sagt STOPP! Inget med stressande för min del. Jag har fått sänka tempot och inse att man inte kan hinna allt. Mår man dåligt så har man helt enkelt för mycket.


I går var det lördag och jag tog mig tiden att träna mina fina flickor. Jag har världens underbaraste hästar! Dom är super duktiga och det känns underbart att kunna börja träna där man slutade sist även med Ettan. Innan fick man alltid börja om på noll med henne men nu har det hänt grejer med den hästen vill jag lova!


Idag blir det fortsatt träning. Jag ska försöka verka dom själv. Jag har ju sett min hovslagare verka dom tusen gånger....hoppas att det blir bra. Ingen stress. När ska man lära sig att bromsa i tid?


Hoppas att ni har det bra där ute!


Kram





Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards