crazy happy life

Alla inlägg under mars 2012

Av Linda - 31 mars 2012 16:43

Lördag, en dag då man ska se fram emot kvällens bravader.

Men inte jag....

För mig är det en vanlig tråkig dag. Jag har städat huset, mannen i mitt liv är på rymmen och nu sitter jag och pluggar till IW provet.

Måste det vara så mycket????

Just nu känns det som jag aldrig kommer klara provet. Det är helt enkelt för mycket konstigt skit att hålla rätt på!!!

Får helt enkelt göra mitt bästa och hoppas på att det fassnar.


Idag är det kallt ute. Det kom till och med några snöflingor. Brrrr!

Tur att jag vet att det är vår....eller börjar vintern om igen?

Som ni förstår så är det mest snurrit i kupan just nu. Mycket att tänka på, det ska bli så skönt och bli färdig med utbildningen så att jag kan börja jobba. LÄNGTAR!


Hen liten uppdatering om min piercing:

Den läker fint. Jag har bytt till en mindre stav med en liten regnbågskula. Den e SÅÅÅÅ fin!

 Folk har slutat glo, och jag upplever att den faktiskt har förbättrat mitt utseende.

Är andra av en annan åsikt så kan dom fara och flyga!


Nu måste jag gå tillbaka till min teori. Hoppas att ni andra har en go lördag!


Kram

  

Av Linda - 30 mars 2012 17:27

Jag satt och tittade i tidningen Land.

 Där stog typ " Duka upp till påsk", så tittar man på recepten...... Suck!

Sill hit och sill dit, så kom jag till och tänka på dom andra traditionerna i Sverige.....


VI ÄTER JU SAMMA MAT HELA TIDEN!


Till Jul: Sill, ägg och julskinka

Till Påsk: Sill, ägg och påskskinka

Till Midsommar: Sill, ägg...


Ser ni vart jag vill komma???

Det e ju inte direkt så att man undrar vad det blir för god middag till påskbordet precis....

Ganska så trist om ni frågar mig. Från och med nu så ska jag trotsa den svenska traditionen och äta tai mat till påsk.


Annars är allt bra med mig tack! Jag pluggar nu för fullt inför IW provet och snart ska jag lägga mina licenser. Nervöst som tusan må ni tro. Jag har ett jobb på G men mer avslöjar jag inte för än jag vet säkert hur det blir.

Så ni får vara nyfikna ett tag till.  


Ha det underbart och njut av solen!


Kram 

 

Av Linda - 13 mars 2012 07:38

Jag har gjort en grej som jag har velat ha i många år, jag har piecat mig i läppen.

Som den också kallas, en Monroe.

Jag tycker att det är jättefint, men tyvärr så bor vi ju i lilla landet lagom där allt ska vara som det alltid har varit.


Man märker mycket snabbt hur ytliga människor är. Det är ju inte så att jag förändras för att jag har en liten metallkula i läppen, men vissa människor slutar tydligen att titta en i ögonen. Man märker väldigt fort vilka som är ytliga vilket är positivt men jag tycker att det är sorgligt.

Jag hade hoppats att svenskarna hade kommit lite längre i sitt tänk än att bedriva häxjakt år 2012 men tydligen inte. 

Ändå är det så vanligt med piercingar att folk inte borde reagera längre. Men men, jag bor i en liten jävla håla och då håller man sig tydligen undan omvärlden. Konstigt att det finns bilar i den hålan.

Dom kan lika gärna gå tillbaka till häst och vagn!


Jag trivs på vår gård och vill inte flytta här ifrån, men vid sådana här tillfällen så längtar jag tillbaka till stan....

Jag hoppas att denna konstiga reaktion försvinner snart och att jag kan bli accepterad för den jag är, jag är ju fortfarande samma person som innan.


Kram


Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards