crazy happy life

Alla inlägg under juli 2012

Av Linda - 31 juli 2012 15:22

Då var det beslutat!
Nästa år kommer Ettan och jag tävla Barrel race, om det inte ligger för långt iväg förstås.

Det känns så skönt att få bekräftat det jag har känt på mig hela tiden!
Nu har jag en suverän tränare dess utom så vi har alla förutsättningar att lyckas.
IM SOOO HAPPY!!!!

I kväll ska jag fortsätta träna mina pållar. Jag tror att Manjana passar som trail häst. Men det återstår och se. Vi fortsätter att lära känna varandra.

Lillan är min klippa, men vi nöjer oss nog med att träna och ha kul ihop. Hon är ju 19 år, men i sin livs bästa form. Har inga planer för tävling med henne.....ännu. Vem vet, nån kanske får mig på andra tankar ;-).

Ha det bra där ute!

Kram

Av Linda - 23 juli 2012 22:02

Här kommer en liten forsättning på förra inlägget.

Efter middagen red jag Manjana. Hon har blivit ganska duktig och börjar så smått söka sig neråt. Det går super och jag rider henne på lång tygel. Hon svarar bra på små signaler som jag har börjat lära mig tack vare min underbara tränare.

Lillan har också varit super idag.
Jag red även henne på lång tygel och hon börjar faktiskt bära sig ganska bra.

Summan av dagens ridpass: 11 av 10 möjliga. HAPPY!!!!

Kram

Av Linda - 23 juli 2012 18:26

I förmiddags red jag Ettan. Den hästen har bara ett läge och del framåt.
Jag satte upp tunnor sen " skrittade" vi runt dom. slutade med galoppträning i en åtta med väldigt fin galopp. Hon till och med bytte galopp efter bara två travsteg. Ta det lugnt stilen har jag lagt ner med henne nu.
Hon vill jobba hårt och då får hon väl göra det....
Nu ska jag ja lite mat i magen sen ska jag ut igen.
Inte omöjligt att det blir ett inlägg till ikväll.

Kram

Av Linda - 22 juli 2012 17:43

Har arbetat NH med Manjana idag.
Idag ingick det bommar och tunnor i träningen.
Att snubbla över markrör som rör sig var ingen hit men sen gick vi och flyttade på dom och då var det okej igen.
Plåttunnor är också läskiga när dom rör på sig......
Hon är iallafall modig och går tillbaka till grejerna igen och som i ett trollslag är dom inte läskiga längre.

Idag skiner solen, så jag ska passa på och ta mig en kvällspromenad med grannen.
Sen får jag ta mig ett ridpass på Lillan.
Hon är riktigt tjock nu och behöver verkligen röra på sig.
Visst, hon går på bete, men jag kan inte tänka mig att det är nyttigt för rygg och ben och gå och bära på en jätte tunna....
Det är min teori....

Ha en skön kväll därute i Sverige.

Kram

Av Linda - 21 juli 2012 22:28

Idag firar jag och min man 5års bröllopsdag.

Vi stack till Chappen för och uppleva lite vilda western.
Barnen hade jätteroligt och vi med dom.
Jesper hittade äntligen en westernhatt som passade honom. S och D köpte också hattar, sen blev det inhandlat pistoler och gevär.
Jag vet vad dom kommer göra imorgon.....
Nä, nu är klockan mycket....
Sov gott där ute i djungeln.....

Kram

Av Linda - 20 juli 2012 18:31

Fick ett välkomnande samtal precis.
Känner en stor tröst, modet kom tillbaka.
Tack C du är en klippa! Det är såndana vänner som du, jag kan bestiga berg för, utan och blinka.
Kram

Av Linda - 20 juli 2012 16:51

När man har hållt på med hästar i så många år som jag har, borde man vara härdad ut i fingertopparna.

Men när hästen går i luften helt utan förvarning så börjar man fundera.

Ibland finns det saker som skrämmer en och får en att falla ur sin trygghetszon....
Det är bara att slicka såren och på det igen.
Jag började med att rida Lillan. Hon är trygg, min lilla älskling......
Sakta men säkert tillbaka.....

Kram

Aj

Av Linda - 18 juli 2012 08:53

Jag har den sjukaste träningsvärken i mina armar.
Att lyfta min kaffe mugg är som och dra hundra pannor på gymmet....AJ!

Idag ska jag köra till Ams och skriva på papper för nått hittepå som dom vill att jag ska gå på i tre månader.
Men man vet ju aldrig, det kanske är bra skit....
Eller så får jag helt enkelt hoppas på jobb innan dess.....haha knappt troligt eller hur?

Ni kanske undrar varför jag inte skrivit på ett tag.
Det var nämnligen så att när jag fyllde år så fick jag och familjen en vecka på Rhodos.
Vi reste den första Juli och kom hem den åttonde.
Vi var i gammla stan, åkte fallskärm efter båt, badade och solade i massor!
En riktigt underbar vecka hade vi<3

Nu måste jag göra mig i ordning och äta lite frukost.
Ha det gott!

Kram

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards