crazy happy life

Alla inlägg under augusti 2012

Av Linda - 27 augusti 2012 21:28

Tränade med Manjana i kväll.
Hon gick riktigt bra och lyssnade på skänkeln hyffsat. Tjurade några gånger men då morrade jag sen gick hon fint.
Mycket nöjd!
I morgon är det lektion igen. Vet inte vilken häst jag ska välja...
Lillan har ju inte gått lektion på länge.
Nu duschen sen är det dags och sova.
Natti

Av Linda - 27 augusti 2012 14:06

Det är tur att vi människor har en vilja.
Det är viljan och önskan som driver oss framåt.
Men vissa dagar tar viljan semester, iallafall för mig.....idag.....och vissa andra dagar.
Ibland känns det meningslöst och försöka när man aldrig får något resultat.
Då är det inte lönt och försöka vara positiv för det blir inte äkta ändå.
Sådana dagar får man go with the flow och hoppas att viljan är tillbaka i morgon.
Idag skiter jag i det....och går ut och solar istället.

Peace

Av Linda - 13 augusti 2012 21:29

Vilken underbart fantastisk dag jag har haft!
Idag är det första dagen som Manjana är min. C kom förbi och gav en jättefin present.

Jag tränade Manjana från marken.
Jag gjorde en bro som vi kan träna på. Hon vägrade först, så jag lyfte upp en hov så att hon fick känna på den. När hon tillslut ställde hoven själv på bron så kom det ett gäng glädjetårar. Vi är på rätt väg!!!

Jag red barbacka på Lillan också. Hon har varit väldigt trött en tid men är nu piggare igen med B vitamin.
Varför rider jag den hästen med sadel???
Hon gick över bron utan problem och gjorde en perfekt sidepass i L:et.
( Vi har haft stora problem med sidepass innan).

Lycklig matte kommer sova sååå gott inatt.

Kram

Av Linda - 10 augusti 2012 14:42

Jag har laddat ner en gratis app som heter shape up club.
Jag började använda den igår och den verkar bra.
Den uppskattar antalet kalorier per dag sen kan man lägga in vad man äter och vad man tränar.
Det ska bli roligt och se om den ger något resultat.
Nu kanske jag äntligen kan bli av med magen som har hängt kvar sedan
graviditeten för FYRA år sedan.
Fortsättning följer......

Kram

Av Linda - 9 augusti 2012 22:22

Vilken liten super arab jag har!
Hon har blivit sjukt duktig och söker sig ner riktigt fint på volten i trav, bytar igenom volten och håller samma bärighet hela tiden.
Idag galopperade vi på volten också, innan har det bara gått rakt fram.
Hon skrittade mellan två bommar utan och rusa och kunde till och med göra halt mellan.
Gissa om jag är en glad matte idag?!

Natti

Av Linda - 9 augusti 2012 09:18

Satt och läste WRAS tävlingsbok igår.
( iof en gammal från 08 men ändå)

Där står det att viss utrustning som boots och hatt/hjälm är obligatorisk men att domaren inte får döma för utsmyckningar, utan ska döma för en utmärkt fungerande arbetsutrustning.

Varför har då alla en massa bling bling över allt som dessutom kostar hur mycket som helst???
Hur skulle det vara om man tog bort allt bling och körde stilrent istället?
Hästen blir inte lydigare för att du har en sadel med silverutsmyckning som kostar 20 000!

Alla har inte dessa pengar. Alla har inte sponsorer.
Skärp er och låt alla kunna vara med och tävla istället, på lika villkor.

Det är väl ändå din och hästens kunskap som ska visas upp, Eller???

Nu kommer jag inte tävla i de grenarna som det förekommer mycket bling och det är jag glad för.
Detta var en tanke som har legat och gnagt ett tag.
Så snart kommer jag till banan med min oblingade travare, och jävlar vad vi ska ha roligt!!!!

Kram

Av Linda - 8 augusti 2012 14:16

En trött och lugn Ettan efter gårdagens lektion i NH.

Av Linda - 8 augusti 2012 13:56

Livet blir i alltid som man tänkt sig.
Det blir inget Göteborg och Alice Cooper för mig idag. Men min kusin lovade och ringa så jag får höra lite....
Så, vad ska jag göra istället då tror ni???
Nä, inte svårt och gissa eller hur?
Det blir träning med pållarna som vanligt.
Vissa människor undrar säkert om det inte blir tråkigt och tjatigt i längden.
Svaret är nej.
Visst, ibland tar fantasin slut, men det är alltid någon som har ideer på träning och nya övningar.
En underbar sport som jag inte vill leva utan en dag. Jag älskar mina hästar, och när man känner den där magiska stunden, när allt funkar. ...
då får man belöning för allt slit.
Puss och kram

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards