crazy happy life

Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda - 30 oktober 2012 17:35

Jag var glad och peppad i morse när jag körde till jobb.
Sen gick det bara utför...
Känns som om jag inte gjort något bra på hela dagen.
Det har jag säkert gjort men ni vet, förkyld och en viss vecka.....Då kvittar det hur bra man är så känns det skit i allafall.
Men när man kommer hem och ser sina fina barn då blir man varm i hjärtat. Skönt och vara hemma :-)

Strax blir det middag och sen slänger jag mig på soffan med en påse ostbågar och glömmer denna dagen.

Kram

Av Linda - 25 oktober 2012 20:55

Ja just det! Bläää!
Dom visade en reklam på men snö i på tv.
Det gick en rysning genom hela kroppen.
Jag vill verkligen, VERKLIGEN inte ha någon snö, äcklig kyla, blaskiga saltade vägar. USCH!
Hoppas hela vintern blir inställd på grund av semester. Om det mot all förmodan skulle bli så får den gärna lämna en lapp i min brevlåda.
Då ska jag dansa soldansen i min trädgård. Det är ett löfte ;-)

Kram

Av Linda - 25 oktober 2012 18:29

Jag har äntligen fått jobb!!!
Förvisso en timmanställning men jag har jobbat heltid nu i en och en halv vecka.
KATCHING i plånboken.

Kroppen tappar snabbt. Jag har haft konstant träningvärk nu sedan jag började där. Men jag vet också att det går över igen. Kroppen och knoppen behöver vänja sig och det kan ta några veckor. Bara till och hålla ut.

Nu ska jag gå och ta in mina små pållar. Det är rätt så kallt ute nu.
Sen en VARM dusch och tv mys med min allra goaste man.

Kram där ute<3

Av Linda - 13 oktober 2012 14:08

Två timmar kvar sen kommer gästerna.
Huset är under kontroll och kycklingarna är grillade.
Det bjuds på Flygande Jacob till middag och någon smarrig efterrätt i all enkelhet.
Jag längtar!
Det mysigaste som finns är när huset fylls. Vi firar D och och pratar om allt mellan himmel och jord,äter tillsammans och har en mysig eftermiddag.

Nu måste jag fortsätta. Tänkte hinna med stallet också innan, så jag slipper stå med det i kväll.
Kalas eller inte, det måste göras.

Ha en go lördag minna vänner<3

Av Linda - 12 oktober 2012 15:47

Jag kan gilla julen på JULAFTON!!!
Inte i Oktober.......

Av Linda - 12 oktober 2012 13:53

Jag har ju berättat för C hur duktig Manjana är.
Idag skulle hon komma och kolla var det bestämt.
Hästen drar en rejäl rövare med mig och kan helt plötsligt INGENTING!
Absolut NADA!!!
Varför just idag?
Berättade för Jesper och han bara skrattade. Han vet ju, som brukar komma ut när jag rider.

Jaja så kan det vara med dom små liven, nån gång ska jag väl lyckas visa henne från hennes absolut bästa sida.

Mycket och stå i idag men jag orkar igentligen inte ett skit. Känner att det är minus på energi kontot och vet faktiskt inte riktigt hur jag ska fylla tanken.

Snart kommer D hem och då ska han få sin födelsedagspresent <3

Ha det bra där ute.

Kram

Av Linda - 11 oktober 2012 09:20

Nu var det ett tag sedan igen...Sorry!
Jag antar att man har perioder när man inte kan eller orkar blogga lika frenetiskt. Ni får ta det helt enkelt, desto roligare kanske när jag väl bloggar.

Vad har hänt?
Mycket träning så klart :-) Manjana gör stora framsteg och är en helt fantastisk häst. Hon är en sån som har gått rakt in och tagit en stor plats i mitt hjärta.
Jag vet hur hon fungerar nu och därför blir det bara bättre och bättre.
Jag har hittat nyckeln....

I söndags var jag och Lillan på Nature Trail tävling.
Det slutade med en andraplats. Vi vann en silvermedalj, shampoo, pälsglans, keps och en grimma.
Det var riktigt roligt och vi kommer absolut vara med nästa gång!

Något jobb har jag inte fått, och jag tänker inte gräva ner mig för det. Har mått dåligt länge nog så nu får det räcka!
Jag har ett jäkla gott liv och är nöjd med det jag har. Allt annat får ses som en bonus.

Idag ska jag åka iväg och köpa födelsedagspresent till D som fyller åtta år i morgon. Får se vad jag hittar på. Jag har ett par grejer som jag ska titta lite närmare på. ;-).

Nä, nu måste jag återgå till min gigantus tvätthögus!

Ha en super dag där ute!

Kram

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards