crazy happy life

Alla inlägg under januari 2013

Av Linda - 29 januari 2013 20:16

Vem lyckas och och göra bort sig???
JAAAAAG!!!!!

När jag var på jobbet så höll jag på med en grej som är ganska pillig och en massa mätade för och få det rätt.
Så blev det inte som jag mätte i från början .( plus 0 tålamod eftersom klockan närmade sig hemgång)
I stunden av irritation drar jag en radänga av svordomar och vem kommer då??
Jo, chefen med kunder....
Förlåt mummlade jag lite i skägget och kände att jag hellre hade dött på stubben.

Så fruktansvärt pinsamt!!!
Jag berättade det för min kollega och han bara skrattade. Jag i ett nötskal!

Nu har jag varit förkyld i en vecka men det känns som en evighet.
Det tar oerhört mycket på krafterna.
Jaja jag e kanske gnällig men mitt jobb är fysiskt tungt och med en rejäl förkylning så får jag gnälla så de så. ;-)
Jag passar på och vila när jag är hemma, så ikväll går jag och sover tidigt.
Hur har er dag varit?
Kommentera gärna och berätta.

Kram

Av Linda - 27 januari 2013 13:58

Ingen feber idag. Men jag har svårt och andas.
Var ute och mockade i lösdriften och strödde ny halm. Nu är jag helt slut och måste vila en stund.
Sen ska boxarna mockas och vatten bäras och ny torv ska på.
Jag fick fria till min man så han har lovat och hjälpa mig.

Nu ska jag på grimmjakt i hagen. Ikaros har lagt den på ett bra ställe och jag har ingen annan grimma som passar honom. Måste åka och handla i veckan.

Vi hörs Chao

Av Linda - 26 januari 2013 22:14

En seg och långdragen förkylning är vad jag har åkt på denna veckan.
Började i tisdags och har legat och gnagt men idag bröt den ut ordentligt.
Så min dag har bestått av att sova. Nu är jag ganska rastlös.

Jag tog mig iallafall ut i stallet och la ett våtvarmt omslag på Manjanas hov. Jag hoppas att det kan öppna hovbölden som hon har dragit på sig.
Min hovslagare skulle komma men har blivit sjuk så detta är det ända jag kan göra så länge.
Min stackars lilla smurf, tycker verkligen synd om henne.

Här blåser det isbjörnar. Rätt skönt och gosa ner sig i sängen faktiskt.
Mys med min man och bara vila upp sig.
Ha en bra helg där ute i kylan.
Kram

Av Linda - 14 januari 2013 19:58

Jag är ingen gnällig människa men nu är jag bara trött på allt!
Min rygg har spökat och gör sjukt ont. Allt jag tar mig till på jobbet blir bajs och jag är bara sååå jävla trött.

Tänk om jag bara kunde packa en väska, sätta mig på planet och flyga till ett varmt land och aldrig mer behöva komma tillbaka.....
Tanken lockar vill jag lova.
Som tur är tar min man hand om hästarna idag så att jag får vila min rygg och mitt sinne.

Jag har en liten kris med mig själv så nu tänker jag börja meditera igen. Det var bra länge sedan nu men det är ett bra sätt för mig att rota mig igen.

Hoppas ni andra har det bra iallafall.
Nästa gång jag skriver hoppas jag att jag kommit ur svackan och att den inte är så långvarig.

Kram




Av Linda - 5 januari 2013 20:46

Eftersom jag och C inte bor så långt ifrån varandra så bestämde jag mig för att vi skulle gå hem.
Dom travade hela vägen hem och när vi kom till skogen innan vår hage så gnäggade Ralle och Lillan på varandra.

Jag släppte ut dom i sin lilla hage runt lösdriften så att dom inte skulle bli påhoppade av tre tokiga tanter.

Manjana var helt begaistrad av dessa små varelser. När allt lugnade ner sig gick shettisarna och Manjana ihop :-)

Det har varit grymt mycket fixande och trixande med halm och vanliga mockningen och träning.
Jag är helt slut!
Nu gossar jag ner mig i soffan med ett rör chips.

God natt

Av Linda - 5 januari 2013 12:00

Idag ska jag hämta hem trollen.
Jesper är färdig med lösdriften och den blev riktigt bra!
Sen börjar livet med fem hästar. När ska jag sova?
Nu ska jag strö färdigt sen åker vi.

Blir en uppdatering i kväll.
Hej på en stund

Av Linda - 2 januari 2013 18:48

Ja det är jag verkligen!

Jag tränade toleransövningar med Manjana igår. Hon är bakskygg och gillar inte när man tar vid skänkelläget. Så jag höll på och stryka, trycka, lägga grimskaftet runt rumpan och bakbenen. Hon surade till i början men sen bara stog hon där och brydde sig inte ett smack. DUKTIG TÖS!

Jag har varit och jobbat idag också. Jag älskar verkligen mitt jobb! Nästan så att man inte riktigt vill köra hem. Men tillslut tyckte min chef att vi skulle köra hem så jag fick lyda. Hihi

Nu ska jag ut i stallet.
Ha det najs!

Av Linda - 1 januari 2013 16:43

När länken försvann till Facebook tappade jag ganska många läsare. Vill inte lägga till den igen heller om jag inte måste.
Idag har haft EN läsare!!!! Jaja tack till denne :-)

Nu bara måste jag kräka av mig lite.
Vad är det med män och deras bra och ha grejer?
Min är fenomenal på att samla på sig grejer som han ska ha när han ska fixa ditt och när han ska fixa datt.
MEN för helvete!!!!! Jag blir GALEN!!!!
Hela baksidan på gården får mig och gråta. För att inte tala om inne i byggnaderna. Hans försvar, att han inte har hunnit fixa i ordning. Men om man ställer tillbaka sakerna där man tog det från början blir det inte rörigt!
Den enda lilla plats som är i ordning där ute är mitt stall för där har jag förbjudit honom och ställa en enda sak.
Jag borde ha vant mig vid det här laget. Vi har ändå levt ihop i 11 år. Men NEJ man vänjer sig aldrig....

Nu har han iallafall börjat fixa för shettisarnas lösdrift. Jag tror att det kan bli riktigt bra. :-)

Nä nu får jag fixa lite middag. Sen ska jag träna hästar.
I morgon vankas det jobb igen och klockan ringer halv fem.

Ha en bra kväll!

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards