crazy happy life

Alla inlägg under juli 2013

Av Linda - 29 juli 2013 10:31

Vill skriva något klyshigt om att livet är underbart och fåglarna kvittrar men......NÄÄÄ!

Känner mig riktigt deppig idag. Vill bara bädda ner mig och aldrig gå upp igen!
Jag har börjat få ångest igen. Om en vecka är semestern slut. Jag försöker att inte tänka på det men jag vill inte vara där.....
Jag har sovit riktigt dåligt inatt också. Lilleman kom och okuperade vår säng inatt. Jag har legat på kanten hela natten. Varmt och med en katt som inte bryr sig om att matte håller på och dö av värmeslag.

Förlåt, ibland måste man bara få gnälla lite.
Får lägga mig och sova middag en stund senare så känns det säkert bättre.

Kram

Av Linda - 27 juli 2013 08:57

Igår var ju veterinären här och kollade på hästarna.
Jag fick en salva till Ettans sår. Hon sa att det såg ganska bra ut så jag skulle fortsätta och linda om det.

Ralle ska få låna en inhalatormask och inhalera kortison. Sen ska vetrinären komma tillbaka och titta i halsen.
Blodprovet såg iallafall bra ut.
Lilla gubben <3

Nu lite frukost sen ska shettisarna stallas in. Ralle får inte vara ute på dagen och Ikaros kan gott vara ifrån betet han också.

Ha en bra dag:-)

Av Linda - 26 juli 2013 11:34

Nu är debatten i full gång.
Hästägare rapporterar om skurna hästar.
Idag kommer en artikel från tre veterinärer som hävdar att hästarna skadar sig i hagarna.
Jag orkar inte läsa mer!
Nu har jag loggat ut från ett visst socialt forum och vet faktiskt inte när jag tänker logga in nästa gång.

Idag kommer min veterinär.
Ralle har hosta och problem med att andas när han anstränger sig.
Moment 22 eftersom han behöver motionera för och gå ner i vikt.
Han är ordinerad installning på dagarna för och slippa betesreduceraren.
Sen ska hon titta på Ettans sår på kotan också. Lika bra det så man slipper och bekymra sig för om man gör rätt eller fel.
Phu, jag återkommer när hon har varit här.

Kram på er!

Av Linda - 26 juli 2013 08:28

Detta är vårt vardagsrum....Suck!
Idag läggs det in grus. På måndag ska det gjutas. Sen kommer det få stå och bränna i ca en månad.
Om en månad ska vi lägga värmeslingor sen ekgolv.
Gissa om jag längtar?!

Av Linda - 25 juli 2013 09:56

Vilken fantastisk upplevelse det är att rida skolade hästar.
Igår var jag iväg och tränade igen.
Vi tränade öppna och slutor med ett lyft dvs. att hästen vilar lite extra på steget. När jag väl fick till det så kände jag det direkt. Den bästa känslan i världen!!!
Nu är tanken att jag ska överföra detta på mina egna hästar. Får träna MYCKET!

Nu tänkte jag äta lite frukost. Sen blir det träning av mina egna pållar. Perfekt väder idag! Molnigt och några droppar vatten.

See ya

Av Linda - 23 juli 2013 11:10

Ja just det!
Ibland är gränsen lite suddig.
Jag pratar om skillnaden mellan familj och dårhus XD.

Katten tokgapar för hon vill ha mer mat. Det lilla barnet pladdrar på om alla möjliga fantasifigurer samtidigt som han lyckas fultetas med sin storebror som sitter och spelar spel på telefonen och blir tokförbannad. Gubben pratar och sina tre tusen projekt samtidigt som han viker tvätt och förväntar sig att jag hör vad han säger. De andra två katterna far runt som skållade råttor och hundarna gapar på cyklister och gräver upp halva trädgården....SAMTIDIGT!

Man kan inget annat än och älska sitt tokiga liv!
Have a crazy day :-D

Av Linda - 22 juli 2013 11:31

Katten håller mig fången. Jag kan inte göra någonting :-P

Jag får helt enkelt ligga här och mysa med henne tills hon tröttnar....Hehe....
Tur jag har henne och skylla på :-P

Av Linda - 22 juli 2013 09:22

Igår vaknade jag med värk i ryggen.
Fiint!
Jag bestämde mig för och ta en dag vid poolen.
Så nu är mina vita ryttarben lite mer bruna...Weei!
Jag tog mitt första dopp också. Det var riktigt skönt i vattnet kan jag säga :-D
Jag brydde mig inte om och rida heller. Det har varit intensivt med träningar och ridning hela semester så en dag utan kan verkligen inte skada.

I eftermiddag ska jag åka och hälsa på min farfar. Jag har inte sett honom sedan i julas.
Sen ska jag inom pappa en sväng också och säga hej.
Sen tänker jag inte röra mig ifrån denna gården för än vi ska på vår lilla minisemester till Legoland.

Ikväll blir det träning igen. Manjana måste få ut sin energi så att hon går och rida. Lillan behöver lite dressyrarbete och Ettan behöver plåstras om.
Shettisarna behöver sig en rykt också.
Phu! Ingen rast och ingen ro....

Ha en fantastisk måndag!

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards