crazy happy life

Alla inlägg under februari 2014

Av Linda - 9 februari 2014 10:12

Ettan bet bort skorpan på sitt sår på benet i måndagsnatt.
Det var infekterat så jag ringde veterinären.
Hon var här i fredags och bad henne ringa mig när hon var färdig eftersom jag var på jobbet.

Svaret jag fick var:
1. Du kan låta det vara, med det blir ju jobbigt med flugorna på sommaren.
2. Operera- Men det är ju en 18 årig travare....
3. Avliva henne
Det kommer aldrig läka av sig själv så detta är dom val du har.

JAG VAR HEEELT FÖRSTÖRD!
Min bästa vän C kom hit så jag hade en axel att gråta på <3

Vi pratade hela kvällen och kom fram till att jag vill ge Ettan en chans, iallafall fram till sommaren.
Jag ringde en jag känner som håller på med örtmedicin. Så nu väntar jag på att detta ska dimpa ner i brevlådan....

Varför avliva en häst som för övrigt är frisk? Hon är inte halt, inte svullen, fungerar som vanligt för övrigt och har aldrig varit sjuk under alla år jag har haft henne. Hon förtjänar sin chans!

Jag har spolat det men väteperoxid och igår kväll var det ren vävnad som blödde. Nu gäller det att hålla det öppet så det får en chans att läka inifrån.

Hon är en gammal travare som inte är lätt att ha och göra med MEN det är min häst oavsett vad som står i hennes papper.
Jag kan inte köpa veterinärens bedömning rakt av och fatta förhastade beslut innan jag har provat något annat.

Håll tummarna för oss!

Kram

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards