crazy happy life

Alla inlägg under juli 2014

Av Linda - 28 juli 2014 20:08

Idag vill jag rekommendera Peter Marknes bok till alla!

Den handlar mycket om grund ridning men ack så viktigt.
Jag kände iallafall att där var mycket matnyttigt och ta till sig.
Mycket som man har glömt bort med åren.
Ibland är det inte fel och gå tillbaka och uppgradera minnesbanken.

HA DET GOTT I VÄRMEN!

Av Linda - 23 juli 2014 16:14

Nu är jag inne på min andra semestervecka.
Förra veckan tvättde jag och målade om i stallet.

Alla dessa galler tog en evihet att måla men det var tvunget!

Vidare har jag fått hem hinderstöd och bommar. Så nu är det målning på bommar som gäller. Det är ju inte lika akut som stallet så det tar jag lite när jag känner för det.

Imorgon är det dax för hovslagaren igen. Hovarna är mest katastrof nu....

Ridning blir det från klockan åtta på kvällarna och fram till midnatt.
Phu det är verkligen sommar!

Hoppas att ni har det gott där ute i stugorna.

Kram

Av Linda - 6 juli 2014 13:29

Tråkigaste rubriken ever I know!

Igår gick jag sista steget på ridkursen.
Elle sista och sista, jag har bestämt mig för att det var den sista för mig.

Min rygg har iallafall överlevt denna gången så nu ska jag börja sätta igång flickorna igen.
Det är så tråkigt när det hela tiden blir uppehåll i ridningen. Man kommer liksom aldrig in i något bra flöde.
Fem jobbedagar kvar sen har jag tre veckor att rida på. Då kommer dom igång ordentligt iallafall.
Nästa vecka anländer det bommar till gården. Blir en hel del att måla men ÄNTLIGEN kommer jag slippa pvc rören. (Hästarna vet att dom är lätta så dom respekteras inte)
Det är även inhandlat fyra hinderstöd så lite hoppiloppande kan det bli här hemma också nu. ROLIGT!

Nu ska jag köra min älskade onge på kalas.

Kram

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Skapa flashcards