crazy happy life

Alla inlägg under augusti 2015

Av Linda - 7 augusti 2015 15:58

Som vanligt är det fullrulle och tänker liksom inte på att har en blogg också.

På måndag börjar jobbet igen men jag tänker suga ut det sista som är kvar av semestern.

Vad har hänt sedan förra inlägget?

Efter mycket strul på grund av fullblodshovar så har jag nu plockat av Affe skorna helt. Han har blivit mycket bättre och rids nu med Cavallo boots. Vilke underbar uppfinning!!!!!
Han är en riktig stjärna! Jag har lastat honom och kört iväg för uteritt och han är sååå cool. Inget pipande och stressande alls.

Manjana har fått ett Billy Allen bett och går så fint på det.Vi har gått tillbaka till westernridningen efter att ha varit ifrån det helt bra länge nu. Det är en helt annan häst än vad hon var när hon kom till mig för tre år sedan.
Idag tog jag tag i min treåriga rädsla att lasta henne. (För er som inte vet så höll det på och sluta i katastrof när jag lastade henne för tre år sedan.)
Nu var vi redo både hon och jag. Hon gick in i transporten hur fint som helst. Stog kvar och väntade på signal att backa ut igen. Lycka för mig, jag är äntligen ett steg närmare att kunna starta henne i tävling.

Lillan min lilla tant, knatar på som vanligt. Pigg som en nötkärna fick prova på barrelrace här i veckan. Hel otroligt vad hästen lär sig snabbt. Jag visade banan en gång sen hadde hon full koll på tunnorna och givetvis galoppen tillbaka haha!! Räsertanten hon kan hon!

Nog om hästarna....
Vecka 29 var hela familjen på Öland. Jag tog mig över två rädslor den veckan och är sjukt stolt över mig själv.
Den ena rädslan är att ha bikini bland folk (har inte visat mig på stranden eller badhus på 10 år). Vi var på äventyrsbadet på djurparken. Först hade jag en fruktansvärd ångest men sen....åh vilken lättnad!
Efter det så har jag faktiskt varit på stranden också.

Den andra rädslan är att jag är höjdrädd men jag gick med upp i Långe Jan minsann.

Så sammanfattningsvis så har min semester i år gått ut på att komma över hjärnspöken och utvecklas som människa. Härligt!
Bjuder på några bilder från semester.

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards