crazy happy life

Alla inlägg under mars 2019

Av Linda - 28 mars 2019 12:24

Sitter här på lunchen igen.
Idag är en skit dag! Hade svårt att ta mig upp ur sängen. Händerna och fötterna gör ont. Vill bara gråta men får göra det när jag kommer hem ifrån jobbet.
När ger man upp? Det är en fråga som har återkommit dagligen den senaste månaden.
Ställer man sig den frågan när man är påväg att ge upp? Ge efter för smärtan och går och sjukskriver sig. Fan vad jag hatar denna skitsjukdom! Har börjar att svullna upp mellan knogarna, blir illröd och efter ett tag lägger det sig igen.
Idag orkar jag inte vara stark. Vill bara krypa ihop till en boll och sova tills värmen kommer.

Av Linda - 26 mars 2019 12:28

Sitter här på lunchen med en kopp kaffe.
Igår spelade vi badminton med grannen i vår maskinhall. Så himla roligt!
Jag befarade att lift och kran hade varit det enda sättet att få mig ur sängen i morse men det gick bra.
Äntligen kommer våren och med den mindre värk. JIPPI!


Av Linda - 23 mars 2019 14:04

Det är en härlig vårliknande solig dag här nere i söder.
Mamma och hennes man kommer och fikar lite senare i eftermiddag.
Jag ska försöka gå ut och fixa lite i stallet innan dem kommer.

Mitt mål nu är att orka sätta igång hästarna, om inget annat med lite markarbete.
Varför är det så svårt att komma igång???
Blir så trött på mig själv. Jag SKA!
Jag har haft i tankarna att sälja av mina hästar för att kroppen har spökat så in i bomben men nej, då kommer jag antagligen att bli ännu sjukare. Bara att leta upp mitt jädrar anamma som jag vet att jag har någonstans begravet långt inom mig.

Fick lite dåligt samvete när jag tittade på insta häromdagen. En fd stallkompis hopptrände sin 4-åring. Min 4-åring Jack har typ knappt haft bett i munnen. Men varför ha så bråttom? Han har vuxit mycket och har verkligen behövt vila. Jag ska iallafall börja med lite ledövningar med honom så att han får något att tänka på.

Nu ska jag försöka vila bort min huvudvärk en liten stund och sedan ta tag i livet.
Ha en fin lördag!

Av Linda - 3 mars 2019 19:07

Hej alla!
Jag har haft ett rejält fobroskov och därför har jag inte riktigt orkat blogga. Jag vill inte att bloggen endast ska handla om min sjukdom. Den finns där och ibland kanske jag gnäller av mig lite.

Men nu vill jag berätta om utställningen som vi var på igår.
Färden gick till Danska Dragör. Det var en smärtfri resa på ca 2 timmar.
Anledningen till att vi åkte till Damnark är att Ninki behövde ett utlänskt cert för att kunna bli Internationell champion.

Hon fick sitt cert och vi är mycket nöjda och glada. =D
Vi var hemma igen klockan 22. Då rasade jag i säng.

Idag är jag "bakis" fast att jag inte druckit någon alkohol. Huvudvärk och ont i kroppen. Så jag har i stort sätt värmt soffan hela dagen.
Helt okej, måste ju ladda batterierna så jag kan jobba imorgon.
Thats all for now. Puss på er!

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards