crazy happy life

Alla inlägg under december 2013

Av Linda - 31 december 2013 13:10

2013 har varit ett av dom bästa åren för mig.
Givetvis har det varit lite upp och ner men jag vill minnas detta året som det året då jag hade tur i oturen.

Jag blev av med mitt undebara jobb och förlorade mina goa collegor....MEN fick jobb samma dag som jag blev uppsagd.
Jag trivdes inte där men fick mitt nuvarande jobb som rättade upp allt igen. :-)

Vi åkte till Legoland och hade fantastiskt roligt med barnen.

Jag var på hoppträningar med Lillan för första gången i mitt liv. Jag kom över min rädsla för hinder och vi var uppe och nosade på 90 cm.

Manjana har gjort fantastiska framsteg och är nu en trygg arab som går med på det mesta jag utsätter henne för.
Hon har verkligen vuxit och blivit en stor tjej.

Ettan har ju haft lite otur det senaste halvåret i och med transportskadan. Men nu går det åt rätt håll igen.

Mina shettis pojkar flyttade hem igen.
Jag kan glatt meddela att Ralle mår bättre och orkar nu gå längre sträckor utan att hosta och rossla.

Allt ser ljust ut och jag hoppas att 2014 fortsätter i den positiva andan.

Så nu återstår det bara att säga:

GOTT SLUT OCH ETT RIKTIGT
GOTT NYTT ÅR!

Av Linda - 26 december 2013 12:10

ÄNTLIGEN är julen slut!!!

Jag har blivit sjuk av all fet julmat. När vi kom hem från pappa igår låg jag i soffan och mådde så jäkla dåligt!
Min mage slår bakut....

Julafton firades här hemma med svärmor.
D avslöjade tomten. Men det var på tiden, han är ju trots allt nio år :-)

Nu ska jag bygga lego med lilleman :-D

Ha en fin dag!

Av Linda - 7 december 2013 13:12

Så har stormen Sven härjat runt.

Vi hade lite strömavbrott så jag gick mocka med pannlampa. Det funkade ju det också.
Har inte blivit någon ridning tyvärr men pyssel och omtanke kan dom aldrig få för mycket av.

Idag kom det lite snö. Täcker knappt marken. Jag måste erkänna att innerst inne (jäkligt långt in) så har jag längtat efter det.
Finns ingen bättre träning för hästarna.
Ettan skulle behöva snöträningen för att få rätt på sina muskler.
Lilla gumman vad hon hade ont när ET var här. Det är en underbar känsla när man ser att spänningarna lossnar och hela hästen ändrar intryck.

Denna veckan som kommer passar vi mammas hundar.
Så inne i vårt lilla hus har vi nu fyra hundar och tre katter. Phu, trångt!!!!


Ikväll ska vi åka på julbord med Jespers jobb.
Så nu måste jag ge mig ut och fixa stallet.
Ha en bra lördag.

Kram

ET

Av Linda - 3 december 2013 17:46

Igår var equiterapeuten här och behandlade Ettan.
Hon hade ont i hela bakvagnen och vissa partier på halsen.
ET kommer om en vecka igen. Hoppas hoppas att det hjälper!

Nu ska jag gå ut och fixa i stallet.
Jag får inte rykta Ettan idag men hon ska få röra på sig lite i paddocken för och inte stelna till.

Kram

ET

Av Linda - 1 december 2013 14:01

Ettan är fortfarande halt. Hon haltar till i travet men är ren i skritten

Jag ska ringa Equiterapeuten så får hon komma ut och kolla.
Det sitter på motsatt sida av där skadan var så det kan ju ha blivit spänningar i kompensationssyfte.
Med andra ord....fortsättning följer....

Idag är första advent(!) med sol och en massa plusgrader.
Jag känner riktigt hur julstämningen infinner sig.....NOT!

Så medans ni andra springer på julskyltningar, går jag ut och mockar lösdriften och lossas som jag inget vet ;-)

Have a great day!

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards