crazy happy life

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Linda - 16 september 2012 11:10

Igår var jag, Lillan och min kompis ute en låång runda i skogen.
Det blev mycket skritt, travade bitvis och när vi kom till långa backen galopperade vi.
Lillan vet att man får ge full gas i den backen och det gjorde hon verkligen.
Man känner knappt att hon sätter ner hovarna....hehe då går det undan.

Hon var väldigt lydig och bröt av och travade när jag bad henne.

Vädret var perfekt, inte för varmt och lite blåsigt. Ett och annat skogstroll gömde sig i skogen. (enligt hästarna)
Jag förstår inte varför jag inte gör det oftare.
Kanske för att det är tråkigt och rida själv ?!
För hästarna är det bara nyttigt. Ska försöka att rida ut iallafall en gång i veckan. Så dom får sträcka ut ordentligt.
Idag har jag träningsvärken Arne. Ska ut och rida bort den om en stund.

Hästtransporten gick igenom besiktningen....JIPPI! Så nu ska jag börja lastträna min envisa lilla arab.
Jag började igår, hon gick nästan in men backade sedan ut igen....Suck!
Öva, öva och åter öva. Men jag har inte bråttom. Hon lär vänja sig så småningom.....

Ha en bra dag där ute!

Kram

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards