crazy happy life

Alla inlägg under maj 2013

Av Linda - 10 maj 2013 09:54

Ibland är det inte lätt och fatta beslut.
Detta beslutet gäller Ettan.
Hon vill inte bli riden och absolut inte lära sig. Hon får hellre panik än och stanna upp och lyssna. Så har jag haft det i tio år.
Jag pratade med en bekant som har huvudet och hjärtat på rätta stället.
För det första så förstog hon inte att jag hade orkat i tio år. Sen sa hon att jag kanske skulle tänka över om jag vill lägga den tiden och energin på Ettan eller om jag vill göra det på dom andra hästarna som faktiskt vill jobba och som vill vara med mig.
Jösses! Har aldrig tänkt ur den synvinkeln förut.
Så nu står jag inför om jag ska hitta en annan aktivitet till henne där hon slipper bli riden eller om jag ska hitta ett nytt hem till henne.
Hjärtat blöder en smula men när rätt människa dyker upp så kommer det kännas bra....Svårt svårt svårt!

Ha en bra dag

Av Linda - 9 maj 2013 08:40

Nu är det ett bra tag sedan jag skrev igen. Ibland är dagarna så fullproppade så man helt enkelt inte har en tanke på att uppdatera bloggen.

Vad har hänt då?
Jobb, jobb och åter jobb! Sen när barnen har gått och lagt sig bor jag i stallet.
Hästarna är igång så smått. Manjana har fått en arabsadel som hon tycker om. Ingen rodeo eller tokfnatt.....JIPPI!

Jag red nature-trail för någon helg sedan och försvarade min andra placering från i höstas....Weei!

För övrigt har ju våren kommit och med den ny energi! Tur man har mycket som ska göras på gården.
Stallet ska tvättas och målas. Stallfönsterna ska fixas....ja och allt annat som också ska hinnas med innan vintern kommer.
Phu, ibland hade det varit skönt och bo i lägenhet. Iallafall en dag eller så ;-)

Ha en bra dag!

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards