crazy happy life

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Linda - 29 januari 2012 13:35

I går kom jag och min stora som D överrens om att han skulle hjälpa mig med shettisarna en gång i veckan.


Idag var första dagen.

När vi hade gjort i ordning Ralle gick vi ut i paddocken. Ralle var lite dum och sparkade D på benet.

Som tur var gick allt bra och D var givetvis utrustad med hjälm.

Ingen bra start kanske men D var modig och bestämde sig för att fortsätta.


Först fick han lära sig att leda hästen och visa vem det var som bestämde. Som tur är ger Ralle sig snabbt och infann sig direkt.

När det funkade så fick han lära sig att kalla in Ralle när han höll i grimmskaftet.

 Först gick det lite knaggligt men efter en stund blev D mer självsäker och då fungerade det galant!

Då provade vi utan lina och då hade dom båda förstått vad det handlade om.


Sen var det D som bestämde!

D gick iväg och Ralle föjde efter. Jag bad D och springa och Ralle joggade.


Dom var så enormt duktiga! 

D fick så mycket beröm och han var glad som en speleman och sprang in och berättade för pappa direkt!

Han tyckte att det var riktigt roligt, så jag hoppas att han ser fram  emot det igen nästa helg för det gör jag!

Då ska jag ha kameran med mig!


Kram från en väldigt stolt mamma

                     

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards