crazy happy life

Alla inlägg den 10 november 2018

Av Linda - 10 november 2018 23:06

Eftersom det är farsdag i morgon så ville barnen köpa en present till sin pappa.
Sagt och gjort tog vi bilen till Halmstad och hittade vad vi sökte. (Bild kommer i morgon)

När vi ändå var där så körde jag och köpte nya bakbensskydd till Affe. Han sparkar sig på bakkotorna hela tiden och de gamla skydden var mer än förbrukade. Det blev ett par mjuka fina läderskydd som matchar de senskydd jag redan har.

I natt får hästarna sova ute. Det är milt i luften och det varken blåser eller regnar. Då sparar jag mockningen i morgon och kan ägna mer tid åt ridning och pyssel.

GOD NATT!

Av Linda - 10 november 2018 11:53

Detta är Ninki. En Burma på 1 år. Det är denna lilla tjej som jag ställer ut.

Smirre.....vad ska man säga....?. En helt vanlig bonnakatt.

Shivas också bonnakatt och morbror till Smirre. Han älskar kartonger.

Bea också en Burma. Ville inte ställas ut så hon går här hemma som ordningsvakt. Hon skäller gärna på hunden så att han sköter sig som han ska.

Detta är Storm. En 3-årig dobbermann hane som flyttade hit efter att vi förlorat Troy. Hittar på en massa bus och är väldigt smart. Får uppsträckningar av Bea katt.

Detta är Affe. Ett engelskt fullblod som har gått på banan förr. Är nu dressyrmysare här hemma på gården. Ibland åker vi iväg på träning när matte känner för det.

Detta är Jonny ( och jag). Han var en buse när han kom. Reaktiv och bockig tyvärr flög jag i backen och fick problem med ryggen. Nu är han en trygg kille som är väldigt rolig att jobba med.

Ikaros har varit längst här på gården. Han är slätternas mustang och inte ett dugg flockbunden. Han är 13 år nu och han var 8 månader när han flyttade till oss. Bjuder ofta på skratt och egna upptåg. Vår lilla maskot.

Denna killen heter Jack och har bott hos oss sedan Mars. Han är en 3årig gatukorsning. Jag bestämde mig för att jag inte skulle ha fler hästar efter att Manjana lämnade oss. Men efter ca 1 år så blev jag kär i den här lilla pojken. Lugn och trygg och helt underbar. Min drömhäst!

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards