crazy happy life

Alla inlägg den 26 november 2018

Av Linda - 26 november 2018 23:01

Det är inte meningen att jag ska kunna rida.
Efter att ha gjort halva stallet så kraschar ryggen fullständigt.
Att gå emot den smärtan går bara inte.
Tillslut fick min man ta över och jag fick gå in och lägga mig på golvet för att sträcka ut någorlunda.
Det gör mig så ledsen att inte klara av att rida mer än någon gång i veckan.
Ridningen är tyvärr inte så skonsam mot ryggen den heller. Jag har ofta ont när jag har ridit ett pass.
Jag har provar massage, går fint de första gångerna sen gör det ingen nytta utan blir värre.
Kiropraktor: funkar inte heller mer än en dag eller två.
På torsdag ska jag till en sjukgymnast. Inte för att jag har så stora förhoppningar men värt att chansa. Gick på gym men fick sluta för det blev bara värre trots att jag tog det väldigt försiktigt.
Sist jag var hos läkaren så sa hon att " min rygg är lite känslig". Mmm eller hur?!?!?!
Då hade jag gått med ischias i kläm i 14 dagar.
Så jävla trött på läkare som inte tar tag i saker. Ska jag gå med denna skiten resten av livet utan någon åtgärd? Ingen ska komma och säga att jag inte försöker bli av med smärtan iallafall. Så less!

Förlåt för mitt gnälliga inlägg men ibland pyser det liksom över.
Godnatt mina vänner, sov gott!

Av Linda - 26 november 2018 12:41

Det blev inget ridpass igår. Ryggen var okej men istället hade ont i magen. Kan hända ett nytt anfall av magkatarr.
Det har jag haft sedan tonåren och är mer eller mindre kroniskt men det har hållt sig i schack ganska länge nu.
Såå det får bli ett nytt försök ikväll.

I eftermiddag kommer bästa veterinären för vaccin omgång 2 på Jack. Han var inte vaccinerad sedan 2016 så nu får han sin grund igen.

Hästarna avmaskades igår och fick flytta till vinterhagen i morse. En massa spring men dom lugnade sig ganska fort när de upptäckte att det även fanns hö i DENNA hagen. Sötnötter!

Nu är lunchen slut och jag ska återgå till jobbet. Hoppas att ni har en lika solig dag som vi har här nere i söder. Underbart!

Njut av dagen, den kommer aldrig tillbaka!

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards