crazy happy life

Alla inlägg den 22 juli 2019

Av Linda - 22 juli 2019 11:00

Denna sommaren har bjudit på blandat väder, vilket har medfört en fin höskörd för vår del.
Den har även inneburit att hästarnas hovar växer galet mycket!
Min hovslagare var här igår. Då hade det gått 5 veckor sedan han var här sist. Hästarnas hovar såg ut som kom och hjälp!
Han bara skakade på huvudet och sa att så här mycket arbete som han har nu har han aldrig haft.
Nåväl, nu är hästarna fina om fötterna och det innebär att nu ska jag ta tag i mig själv och sätta igång dem.
Det blir mycket markarbete nu i början (bläää det är det tråkigaste som finns) men jag hoppas kunna rida min lilla 4åring innan året är slut.
De andra två behöver stärkas i rumpan så mycket övergångar utlovas till dem.

Någon dag denna veckan ska jag åka till C och låna hennes häst. Hade jag haft mer plats i stallet så hade jag köpt honom. En mer stabil kuse får man leta efter.
Men jag får sträva efter att få mina lika stabila istället.

Nu blir det lite frukost sen ut och börja jobba. Ha en fin dag. Kram från mig

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards