crazy happy life

Alla inlägg den 12 november 2011

Av Linda - 12 november 2011 12:20

I morse när jag vaknade såg jag ut....ja...som en padda....typ!

Jag har utslag över hela bröstet och det klias så att jag håller på att blir IDIOT!

Snyggt är det ju inte precis men vi får hålla tummarna för att det inte blir värre.


Vi har en vacker höstdag idag.

Iallafall inne ifrån huset...... 

När man går ut inser man att det faktiskt är vackrare inne ifrån för fy tusan vad grymt kallt det är!

(Kanske inte om man jämför med Norrland men jag har inte heller valt att bo där)

Nu känner iallafall jag att det är dags att sätta på sig termobyxorna när man ska ut i stallet. Annars finns det en viss risk för att jag inte kommer att gå utanför dörren resten av detta året och det hade ju varit synd.......tänk om jag missar något.....!

Det finns säkert en diagnos för det också!


Appropå diagniser, folk ställer diagnoser på varandra om varandra hela tiden. Alla är mer eller mindre hobbyläkare idag. En dagisfröken tyckte att min lille S hade lite svårt för att sitta stilla när dom hade samling i ringen.

- Det kanske är värt att kolla upp det, sa hon.


HALLÅ!!!!!! Det är ett BARN!!!!


- Han pratar väldigt mycket.....tyckte hon.


DÅ HAR JAG OCKSÅ EN DIAGNOS, för alla som känner mig vet att jag pratar mycket.....och det sa jag till henne med.


När D gick på dagis, trillade han när han skulle hoppa imellan två plitar på gymnastiken. Hans fröken berättade detta när jag kom och hämtade honom och så tillade hon:

- Han kanske har problem med motoriken...!


Vi åkte hem och jag var mer eller mindre förtvivlad. Jag funderade och funderade..... sen ringde jag upp henne och sa:

- Det kanske kan bero på hans ögon ( eftersom han har glasögon)

- Oj, det tänkte jag inte på svarade hon då.....

JAg ringde ögonläkaren och fick bekräftat att så var fallet. Ett barn som skelar har problem med att ögonen inte alltid hänger med när det går fort. Varav jag fick en ursäkt av en annan dagisfröken dagen efter...... Suck!


Var inte för snabba med att dömma, och dömmer någon annan er eller era barn, lita på er egen intuition!


Ha en bra lördag!


Kram   







 

 

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards