crazy happy life

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Linda - 28 november 2011 16:17

Strömmen gick vid 18 tiden i går kväll.

Tur att jag är galen i ljuslyktor och ljus i alla dess färger, former och lukter. När man tänder alla resurser man har blir det riktigt mysigt.....

Det hade varit ännu mysigare om man inte hade haft en helnipprig 7-åring som skakade som ett asplöv trots upprepade försök att intal denne om han kan vara lugn, inget kommer och hända, du e trygg.

Det slutade med att vi hade båda barnen i vår säng, jag låg på en tältsäng och Jesper fick sova uppe i D:s säng för att få lite nattsömn.

D lyckade dessutom intala sin lillebror att det var läskigt, och lagom till att S var lagom upprymd så somnade D. Sen fick jag ligga och klappa på S i över en timme.....TACK för den!


Vi fick tillbaka strömmen vid halv 12 tiden idag! HURRA!!!!

Annars är gården inte påverkad ett dugg av stormen vilket jag är mycket tacksam över. Hade i och för sej inte gjort något om ett träd hade lagt sig rätt över bakstugan. Den e så dålig och kommer att rivas med tid iallafall. Lite hjälp på traven liksom.....


Sen har vi varit och kastrerat lillkatten idag med. Jag hämtade honom för en och en halv timme sedan. Det tar ett tag innan han blir sig lik igen men sen vet man ju att han blir till det bättre.


Nu inväntas min älskling om en halvtimme så om en stund ska jag börja på middagen.

Det blir korv och mos idag. Lätt och laga, går snabbt och uppskattas av man och barn.

Ha en bra kväll!


Kram

  


Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards