crazy happy life

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Linda - 10 april 2011 19:42

Jag är alltid sjuk!!!

Minst en gång i månaden åker jag på någon förkylning eller något annat skit. Nu har jag en konstig känsla i kroppen, typ febrig men det sitter i lederna sen strålar det som en slags elektrisk våg som drar igenom kroppen... slår vad om att jag blir förkyld igen om typ två dagar.

Det e så tröttsamt! Jag vill inte vara sjuk, men den det har blivit så vanligt nu att jag nästan inte bryr mig längre.

Att vara fyra i familjen innebär i princip att man smittas en gång i månaden, och vem i familjen som drar hem smittan varierar nog.

Ät vitaminer så blir det bättre.... yeah right!

Det funkar inte helt enkelt.....

Puss


Av Linda - 10 april 2011 12:13

Nu var det en vecka sedan jag skrev sist. Jag kan säga att jag inte har hunnit eller orkat för den delen.

Min första vecka på IW är slut. Jag har börjat komma in i rutinerna nu med stämpelkort, verstan, och plugg.

Jag har fått ett gäng nya vänner. Alla är på olika nivåer i utbildningen men jag tror att det är bra. Det är ju bara att fråga om man inte vet eller fattar.

Jargongen som tillämpas är av ett slag som jag aldrig har träffat på förut. Det är ett slags tyst outalat språk, men om man är lyhörd så fattar man den bara liksom. Och på något märkligt sätt så gillar jag det.


Jag har fått en slaggblåsa, en brännblåsa från pinnen, en svetsloppeblåsa som rullade ner för benet, träningsvärk, lyckorus och insikt i en del saker. Inte illa va?

Jag har dess utom tjafsat med försäkringskassan och A-kassan....IGEN!

Dom här j*vla myndigheterna driver en bokstavligen till vansinne.


Det har gått bra för barnen också faktiskt. Den store är väl inte så lycklig över att behöva gå upp klockan 5 på morgonen men den lille strålar som solen och hoppar upp ur sängen. Underbara är dom min pojkar!!!!!

Ja och till sist, gubben min.....Säger inte så mycket mer än att han har haft en bra dag....måste vara det outtalade språket igen. Det måste komma från männens värld....spännande!


Igår, lördag tog jag ett rejält ryck och städade huset! Det blir väldigt mycket hår nu när två stora hundar och en liten ( också hårig) katt fäller samtidigt.

Nu är det rent och snyggt i allafall så idag kan jag göra vad jag känner för.

Jag skulle ha varit ute och ridit men är grymt solkänslig idag så det slutade med att jag fick gå in i stället. Får gå ut och rida i kväll i när solen inte är lika skarp.

Hade jag kunnat ha solglasögon så hade det nog gått.... Får ta och införskaffa mig sånna glasögon som man har utanpå sina vanliga glasögon. Dom e inte så tokiga faktiskt... men det får vänta för jag har INTE FÅTT NÅGRA PENGAR ÄN!!!!!!!

Andas in, andas ut, blir så arg men tyvärr hjälper inte det heller.....vad göra? Man får bara vänta och se..... tomten kommer kanske tidigt i år....

Nu ska jag plugga inför första provet som jag tänker skriva i veckan.

HA det gott så länge!

Puss och kräm   




Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards