crazy happy life

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Linda - 19 juni 2011 16:28

VARFÖR FINNS OGRÄS????


Det e helt jävla onödigt och det finns i miljoner. Inte konstigt att gården alltid ser för jävlig ut. Man hinner ju inte klart för än det har vuxit upp i andra ändan igen.

Vi har provat alla medel som finns och uppbringa på denna jord och inte fan hjälper det. Det växer bara upp vid sidan om istället.....

SUCK!!!!

Jag har annat och göra än och ligga med häcken i vädret och plocka ogräs. Antar att jag får uppfinna nått mirakelmedel eller något liknande, som FUNGERAR!






Av Linda - 19 juni 2011 13:37

I fredags fick hästarna sitt årliga vaccin och i går fick dom stå av olika anledningar.

I dag kände jag mig piggare och beslöt mig för och ha lite westernträning med Lillan.

Joggen gick faktiskt ganska så bra. Hon blir lite spänd mellan varven men då bryter jag av,, ibland ryggar och fram igen. Annars kändes hon mjuk och fin och vi tränade även lite samlad galopp.

Sen blev det lite tänk-övningar också så hon va nog genomrastad hela hon.


Om jag orkar så kanske jag tränar Ettan en runda lite senare idag.

Vi hade lite träning i hagen innan. Ettan har haft stora problem med att lita på människor. Nu har vi tränat (jag vet inte hur många timmar eller månader) på att hon ska komma fram till mig i stället för och springa iväg, jag har även tränat in hennes namn så att hon ska förstå att hon ska komma. DET E LYCKA När man verkligen känner att man synkar med hästen......finns ingen bättre känsla.


Nu ser det ut till och bli regn så jag avvaktar några timmar till.....

Ha det gott!



Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards