crazy happy life

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Linda - 8 juli 2011 22:17

Nu har vi förberett två jättestora smörgåstårtor och en mindre till pappa ala special.

Det ska bli jätte roligt och träffa alla (nästan) goa närmsta släktingar i morgon!

Vi brukar ha det jätte mysigt och många roliga samtal....! Och oftast brukar Lilleman bjuda på en och en annan kommentar som skapar skrattsalva!


Nu ska jag gå och mysa lite med min man!    Hörs i morgon!


Av Linda - 8 juli 2011 12:23

Idag blir det till och plocka och städa undan inför kalaset i morgon. Jag hoppas att det blir fint väder och att vi kan sitta ute! Det kommer ganska många (tror jag) och vi har ett litet hus så det blir svårt och få plats inne om alla bjudna kommer. I kväll ska jag förbereda smörgåstårtorna. Undrar hur det går??? Har aldrig gjort det själv så man äter dom på eget bevåg....! =)


Idag mår Lilleman bättre. Han har iallafall ingen feber! Han är förkyld, men är det bara det så e jag glad. Just nu sitter dom där uppe och bygger lego medans jag håller på här nere.


Har prata med M idag. M glömmer sin telefon och är inte alltid kontaktbar.....Slarvfia hihi! Förhoppningsvis så kan vi träffas i veckan för jag saknar henne så att jag håller på och dö!!!


Haha måste berätta en rolig sak. Igår skrev jag att det var mulet ute....när jag hade postat inlägget så sken solen som aldrig förr. Det är nog bra att klaga ibland...


Nä nu måste jag fortsätta här så det blir gjort! Ha det gott idag!

Kram

Linda 

Av Linda - 8 juli 2011 08:41

Som ni kanske förstår på rubriken så vill jag idag skriva lite om dom olika sortens vänner. Alla vet nog om det, men jag vill skriva om det ändå!


Den första kategorin VÄNNER: De personer som finns nära dig. Dom som ställer upp var/när det än skulle behövas. Denna sortens vänner ställer inga krav, man kan höras om ett halvår eller ett år eller en gång i veckan. När man hörs av så är det som om ingenting har hänt. Inga sura miner och samtalet sker från båda håll. Man kan berätta allt för varandra. Det finns få av dom, men dom är värda GULD!   


Andra kategorin  vänner: De personer som man umgås med men som man kanske inte beättar precis allt för men som man ändå kan prata med. Det är de som man kanske tar en fika med eller en shopping runda på stan  när andan faller på. Oftast har man en större grupp av denna kategorin. Vissa är på väg upp till kategori VÄNNER och vissa stannar på vän nivån. Och vissa försvinner....tyvärr!  


Tredje kategorin: "vänner" : En sorglig skara som vill att man ställer upp på en massa saker men som sällan ger något tillbaka. Oftast är det en envägs-kommunikation. Det är alltid en person som ringer och den andra hör aldrig av sig mer än när dom behöver hjälp, eller inte alls. Om man då är som jag så försöker man om och om igen men till slut så fattar man och då ger man upp. Sådana personen förtjänar inte att vara i ens liv!    


Vilken kategori jag tillhör är upp till betraktaren. Sen får man ju självklart ha med aspekterna mognad och person kemi i alla kategorierna.

Vet du var du har dina vänner???


Kram

Linda

Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards