crazy happy life

Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Linda - 15 juli 2011 22:20

Nu har lugnet lagt sig i vårt lilla hus. Jesper har fått plocka en massa delar under huven på bilen för att få ut den där saken som ska bytas. Hoppas att han kommer ihåg var alla grejerna ska sitta.  Han har iallafall fått ut den nu, fick precis ett sms där det stod: SEGER! Gott äntligen!


Sötaste barnen sover och jag sitter på internett och kollar efter roliga bloggar. I bland hittar man faktiskt en och annan som man fastnar för....

Ser nu att klockan börjar bli mycket och jag har en hel del saker som ska göras innan sängen så jag får ta och sätta lite fart nu.

God natt där ute i cyber rymden! Sov gott!   

Av Linda - 15 juli 2011 16:24

JAG VILL UTFÄRDA EN VARNING!!!

ANLITA INTE PHONERA TILL ER TELEFON. DOM SÄNKER KOSTNADERNA MEN TAR INTE HÄNSYN TILL BINDNINGSTIDER OCH SEN VILL DOM INTE SLÄPPA IVÄG ENS MOBILNUMMER OM MAN SKA BYTA OPERATÖR.  I DERAS AVTAL BINDER MAN SIG TILL 24 MÅNADER VILKET MIN MAN INTE UPPFATTADE NÄR HAN TÄCKNADE AVTALET PÅ TELEFON!


FYYYYFAAANNNN!!!!!!

Av Linda - 15 juli 2011 10:48

Jag har länge känt att jag vill komma vidare i min ridning och gå in på mer nogrann utbildning av mina hästar och förfina det som dom redan kan.

Jag har ett stort intresse av dressyr och har även börjat gå in mer och mer på den akademiska ridningen.

Med mycket forskande och läsande har jag nu känt att det är dax och praktisera teorin.


Så nu har vi backat tillbaka till steg ett i utbildningstrappan för att se vad det är som jag har "missat".

Lillan fick vara min experimentskanin för hon har överseende med att jag kan vara otydlig och då reagerar hon med att hon stannar, inte värre än så.

Jag och hon har börjat med arbete vid handen, en konst som jag har gett mig fan på att bemästra! (Om ni tror att jag är envis så har ni väldigt rätt!)


Vi började med att böja igenom henne och att hon skulle trampa under sig med sitt inre bakben, och bibehålla böjningen genom hela kroppen. Hon blev sur på mig när jag petade till henne vid bogen. Hon vill gärna fuska och trycka in bogen. Men till slut kändes hon jätte fin och bibehöll ställningen. Då hoppade jag upp och tränade lite från ryggen också. Det gick jättebra och hon kändes mjuk och fin i ryggen! YYYESSSSS!!!!!!! 

Så jäkla roligt ska ni veta!!!!

Nu är det dax för lite lunch sen blir det ut och jobba med Ettan. En inte allt för lätt pjäs men jag lär mig mycket!

Ha det gott idag!

Kram



Presentation


Välkommen till Crazy happy Life!
Här berättar jag om mitt liv som 31-åring, mina tankar och funderingar, hästarna och lite till =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Sökmotor


Ovido - Quiz & Flashcards